پنج کار مفید و اثربخش که پس از پایان مطالعه هر کتابی می توانیم انجام دهیم

۱- هر چه سریعتر آن را به دوستی که می دانیم علاقمند به موضوع این کتاب است و احتمالا آن را نخوانده است پیشنهاد دهیم.

۲- بلند شویم و در حین اینکه راه می رویم تمام چیزی که از کتاب در ذهن ما مانده را باخود مرور کنیم مانند یک سخنران، اگر بتوانیم آن را به زبان دومی که علاقمند به یادگیری آن هستیم بگوییم یک تیر و دو نشان زده ایم. با مرور کردن کتاب برای خودمان می توانیم بفهمیم چه چیزهایی از کتاب یاد گرفته ایم و موضوعات آن نیز در ذهنمان تثبیت می شود.

۳- دست به قلم یا کیبورد شویم و درباره کتاب: عنوان کتاب، نام نویسنده، نام مترجم( چنانچه ترجمه شده)، بهترین ترجمه آن، انتشارات، قیمت، تعداد صفحات و توضیح مختصری از کتاب، مطالبی در تایید و یا رد نویسنده و هر آنچه خودمان دوست داریم چند خطی بنویسید می توانیم آن را بعدها در جایی هم منتشر کنیم.

۴- ضبط کننده موبایل و یا هر دستگاه ضبط کننده ای که داریم را روشن کنیم و اینبار خلاصه ای از آنچه درباره کتاب می دانیم را ضبط کنیم می توانیم چند پاراگراف جذاب و کوتاه از کتاب انتخاب کنیم و آنها را هم بخوانیم، بعدها می توانیم این فایل را در جایی منتشر کنیم.

۵- اگر آن کتاب را کتاب الهام بخش و مفیدی یافتیم چند نسخه از آن را خریداری کنیم و در خانه نگه داریم تا هنگام هدیه دادن به دوستان دستمان پر باشد و درگیر چه بخرم برای هدیه دادن نشویم.( اگرعلاقمند به خرید در زمانهای تخفیف هستید می توانید لیستی از کتابهایی اینچنینی تهیه کنید و برای آن زمان مناسب بگذارید.)

توضیحات: برای انجام کارهای بالا نهایتا یک ساعت زمان مفید نیاز داریم اما این کار ما را سرشار از ایده خواهد کرد و نتایج پرباری برای ما به بار می آورد.

قوانینی ساده و کوچک برای جلوگیری از اتلاف وقت و گسترش کتابخوانی ، میکرواکشنی برای کتابخوان کردن دیگران، کتابها چگونه ما را سرپا نگه می دارند؟، کتابی که اشک مرا درآورد؟، کتاب خواندن مسئولیت می آورد نخوانیم بهتر است، چرا باید یک کتاب را ۳۲ بار بخوانیم؟، برای زمان بی حوصله گی تان چه برنامه ای دارید؟ چرا کتابخوانی مدل ذهنی ما ایرانیان نیست؟

یک دیدگاه برای “پنج کار مفید و اثربخش که پس از پایان مطالعه هر کتابی می توانیم انجام دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.