ذهن ما دستشویی نیست

این روزها به شدت مواظب داده هایی هستم که به ذهنم وارد می شوند چند روز پیش فکر می کردم با این وضعیت تکنولوژی و فراوانی و هجوم داده کاش بتوانیم علمی به نام علم کنترل داده را پایه ریزی کنیم.

این روزها هر مطلبی را نمی خوانم در هر سایتی کلیک نمی کنم به هر چیزی فکر نمی کنم خیلی از ارتباطهایم را محدود کرده ام بعضی ها فقط  در حد سلام هستند به خیلی حرفها حتی اگر درباره من باشند و از زبان دیگران پشت سرم، جلو سرم، هرجای سرم، اصلا توجهی نمیکنم دغدغه هایم دیگر شبیه بسیاری از آدمها نیست نه اینکه من خوبم من خاصم نه من بیشتر به فکر ذهن و ضمیر و مغز خود هستم البته قبلا هم همینطور بودم اما الان این روند را بسیار آگاهانه پیش می برم حتی یک ماه روزه فکری گرفتم که به موضوعی فکر نکنم و موفقیت آمیز بود. ذهنم را به شدت مجاب کرده ام که بسیاری از موضوعات هیچ ربطی به من ندارند و نباید درباره آنها فکر کنم.

در شبکه های اجتماعی به ندرت هستم آنهم برای رفع حاجت، بنابراین از بسیاری از اتفاقات خبر ندارم و گاهی فکر میکنم دارم در شعب ابی طالب زندگی می کنم این بی خبری لذت بخش است.

بی خبری هم عالمی دارد

بکوش که بی خبر شوی

هر چند خیلی ها مدام گیر می دهند چرا نیستی چرا به روز نیستی مگر تو امروزی نیستی پس احتیاجاتت را کجا رفع میکنی مخالف تکنولوژی هستی و اینها…

من مخالف تکنولوژی نیستم و روز به روز به عشقم به تکنولوژی افزوده می شود اگر امروز اینجا هستیم، بهتر نفس میکشیم، شادتر هستیم آگاهانه تر زندگی می کنیم و از نعمت های زندگی بهره بیشتری می بریم به لطف تکنولوژی است منتها برای رسیدن به خدا راههای زیادی وجود دارد.

گنجایش مغز ما محدود است من اگر بخواهم یک کتاب را خوب بخوانم آنطور که بتواند در زندگی ام تاثیر داشته باشد و یا مقاله ای را عمیقا مطالعه کنم اگر بخواهم طبق برنامه هفتگی ام ورزش کنم کارهای شخصی ام را انجام دهم به فکر خودم باشم به فکر برطرف کردن عیب و ایرادهای خودم در زندگی ام دیگر فرصتی برای چیزهای دیگر ندارم

اینستاگرام، تلگرام، سایت های خبری، توییتر، آدمهای زرد، کوچه، خیابان، دلار، گرانی، ارز، فکر کردن به زندگی دیگران، دنبال عیبهای دیگران بودن، به جای تمرکز روی خود تمرکز روی عالم و آدم و دنبال داده های زندگی دیگران بودن، ذهن ما گنجایش این همه را ندارد.

ذهن ما دستشویی نیست.

تازه دستشویی هم برای رفع حاجت است اما برایمان مهم نیست چه چیزی در آن می ریزیم و کنترلی بر محتویات آن نداریم فقط خود را خالی می کنیم الان وضعیت ذهن بسیاری از انسانها مانند دستشویی شده است مواظب باشیم دچار این بیماری قرن نشویم.

 

مهم ترین گام خودشناسی: سرگرم کار خود باشیم.

3 دیدگاه برای “ذهن ما دستشویی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.