جاناتان مرغ دریایی و سفر قهرمانی ما

جاناتان مرغ دریایی

نویسنده: ریچارد باخ

تصاویر: راسل مانسن

 مترجم: هرمز ریاحی و فرشته مولوی

دلیل خواندن: اسمش را بسیار شنیده بودم و از اسمش خوشم می آمد داشتم دنبال وسیله ای توی کمد خواهرم می گشتم این کتاب رو پیدا کردم حجمش کم بود برداشتم که بخوانمش و خودم را ملزم کردم در مدت زمان معینی حتما بخوانمش و البته دوبار خواندمش و جانم تازه شد.

تاریخ مطالعه: آذرماه  ۹۵

حس بعد از خواندن: رهایی، معنا، مفهوم، معنویت، پرواز، اصالت، میل به آزادی ،میل به یافتن اصالت درون، دوست داشتن واقعی خود و دیگران

توضیحات: 

جاناتان مرغی دریایی است از بودن شبیه سایر مرغان دریایی خسته است. 

 جاناتان خسته است از به اسارت رفتن زندگی اش برای یک طعمه و سیری از این سبک.

او به دنبال یک زندگی ورای همه اینهاست در پی یافتن معنای درون است.

پریدن را دوست دارد اما نه برای روزمرگی ها دنبال مفهوم دیگری از پریدن است او سفرش را شروع می کند سفری که روانشناسان از آن به سفر قهرمانی درون یاد می کنند او قهرمان (hero ) درون خودش می شود و جدا می شود و طرد می شود هر چند گاهی اوقات شک و تردید او را در این سفر احاطه می کند اما او از درون ملتهب است و ادامه می دهد.

سخت است سفری تنها، بی یار و یاور، بی اطمینانی از آغاز و پایان و سختیهای راه و شکست های بزرگ و کوچک، او می رود، امتحان می کند تکرار و تکرار درماندگی و درماندگی، ناگهان به نقطه ای می رسد که دیگر اصل را یافته است نقطه ای که نیروهای عجیبی در او شکل گرفته اند متفاوت شده است پرواز با درونش آمیخته است به معنای پرواز می رسد، پرواز فقط در بالهایش نیست در روح و جان او رخ داده است.

 و اینگونه جاناتان قهرمان درون خودش می شود و سفر را آغاز می کند سفری با برکت، پر از آشنایی ها، همراهی کائنات، یافتن همسفران و رسیدن به معنا و مفهوم آزادی

و سفر که ادامه دارد در مرغهای دریایی دیگر در جهان و سفر هرگز متوقف نمیشود سفری که در درون رخ می دهد.

این داستان ما را به یافتن جاناتان های درونمان رهنمون می شود زنده شدن میل به آزادی و روشنایی و حقیقت درون خود،     پی بردن به اصالت وجود خود و میل به روشن کردن دیگران همانگونه که چراغی در درون خود افروخته ایم.

و تمام کسانی که سفر خود را آغاز کرده اند و در نقطه ای از آن به سر می برند از خواندن کتاب لذت بیشتری می برند کتاب پر از استعاره و ایما و اشاره است اشاره های روشنی بخش یادآور مصائب و سختی های سفر، تلخی ها و شیرینی ها.

باید پیش از آنکه از این دنیا برویم و آخرین سفرمان را آغاز کنیم قهرمان درون خود را بیدار کنیم و  سفر قهرمانی را آغاز کنیم و گرنه در دنیایی از خامی می میریم.

 جاناتان راه چگونه بیدار کردن قهرمان درون و نقطه شروع سفر قهرمانی را به ما می آموزد. 

سفر قهرمانی

سفر قهرمانی

سفر قهرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.