جملات هشداردهنده: نگذارید این اتفاق برای شما نیز بیفتد.

دارن هاردی در یکی از کتابهایش می گوید:

هیچ چیز بیش از این قلب یک انسان را نمی شکند که بفهمد فقط توانسته است قسمت کمی از استعدادهایش را شکوفا کند، نگذارید این اتفاق برای شما نیز بیفتد.

فکر می کنم یکی از بهترین نقطه هایی که در زندگی می توانیم به آن برسیم فراتر از اهدافی که به آنها دست می یابیم و حس رضایت ما را بوجود می آورد نقطه ای است که حس می کنیم از تمام توانایی ها و یا استعداد خود برای تحقق آن هدف استفاده کرده ایم.

در واقع این نقطه یعنی نقطه غنی شدن ما.

وقتی از تمام توانایی ها و استعداد خود استفاده کرده ایم یعنی با چالش های زیادی هم روبرو شده ایم و موانع زیادی را هم پشت سر گذاشته ایم و در این بین شخصیت ما هم شکل گرفته است و ما بیشتر خود را شناخته ایم، مسیری را طی کرده ایم که برای ما پر از شکست ها و پیرزوی های کوچک بوده است و این یعنی نهایت استفاده از استعداد و تواناییها، که بسیار لذت بخش است.

ممکن است هر از گاهی آن را تجربه کرده باشیم و لذتش را هم چشیده باشیم اما باید کاری کنیم که به یکی از عادات روزمره ما تبدیل شود، یا حداقل تعداد تکرار آن در زندگی مان بیشتر شود. و این همان بهره وری است.

در واقع کاری که فقط بخش کمی از ما را درگیر می کند و حس می کنیم ما بیش از آنچه هستیم که برای آن کار لازم است کار ما نیست، ما باید کار خود را پیدا کنیم وگرنه به قول دارن هاردی قلب ما می شکند.

رابطه کار با قلب را جدی بگیریم.

پی نوشت۱: مطلب مربوط به گوسفندنگری را هم دوباره مرور کنیم.

پی نوشت۲: جملات هشداردهنده قبلی را هم می توانید بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.