لذت های معمولی: لذتی که در پاندولی دادن است

یکی از بزرگترین ترسها و در واقع بزرگترین لذت ها در ورزش سنگنوردی پاندول شدن یا پاندولی دادن است.

وقتی هنگام سنگنوردی و صعود روی یک مسیر بلند برای گرفتن گیره بعدی تلاش میکنید و به علت خستگی یا نداشتن توانایی لازم نمی توانید گیره را بگیرید و دست و بدنتان از دیواره جدا می شود و به سمت پایین سقوط می کنید پاندولی می دهید و البته کسی که به عنوان حمایتچی آن پایین شما را حمایت می کند می تواند سریع طناب شما را جمع کند تا کمتر سقوط کنید و البته می تواند اجازه دهد بیشتر سقوط کنید و بیشتر طعم سقوط را بچشید، بترسید و لذت ببرید.
معمولا می گویند در هنگام سقوط خود را یک گربه فرض کنید و ادای گربه ها را دربیاورید و بدنتان را جمع کنید تا آسیبی نبینید و کاملا خودتان را از دیواره جدا کنید که به روی آن کشیده نشوید و خراش و زخم برندارید.
اگر کسی تجربه پاندولی نداشته باشد ترس و هیجان بالایی را تجربه میکند و به شکل وحشتناکی ته دلش خالی میشود اما اگر تجربه دوم سوم باشد و یک حمایتچی خوب داشته باشی مقداری از آن ترس با هیجان فراوان آمیخته میشود و برای لحظاتی کوتاه تجربه فوق العاده هیجان انگیز بی وزنی در جایی که بزرگترین و قویترین قانونش قانون جاذبه نیوتن است را لمس می کنید  و یک جور دهن کجی به این قانون برای لحظات کوتاهی…

در هیچ جای دیگر شاید نتوان به این راحتی تجربه بی وزنی را به دست آورد پس امتحانش ضرر ندارد.

قبلا درباره لذت های معمولی و انواع آن گفته ام این هم یک لذت معمولی و هیجان انگیز دیگر است.

4 دیدگاه برای “لذت های معمولی: لذتی که در پاندولی دادن است

  1. وای معصومه. من تجربه صخره نوردی ندارم اما بی اندازه دلم میخواد تجربه‌اش کنم. به همون اندازه که دلم میخواد صخره نوردی کنم به همون اندازه از ارتفاع میترسم، حالم بد میشه فقط ترس نیست. ( دلم میخواد پاراگلایدر هم سوار بشم. 🙁 )
    هروقت طاقبستان میرفتم ساعتها افرادی که صخره نوردی میکردن رو نگاه میکردم. گاهی وقتها انقدر میموندم تا برگرده پایین. از دیدنش هم لذت میبرم. چقدر حرفه‌ای بودن بعضی‌هاشون، یکبار یکیشون بدون طناب و وسیله نزدیکای غروب تعداد زیادی شمع رو داخل یکی از فرورفتگی های کوه (غار نبود یه فضای کوچولو) روشن کرد و برگشت پایین. خطرناک بود ولی قوی و حرفه‌ای بود. یکی از اتفاق‌هاییه که بشدت حس حسادت من رو تحریک میکنه و خیلی رویاییه برام. اما نمیتونم در ارتفاع قرار بگیرم متاسفانه.
    من بهت افتخار میکنم ×ـــ× 🙂

    1. قربونت عزیزم ایشالله تجربه اش کنی هر چی زودتر برا یکبار هم که شده

  2. من خودم صخره نوردی کار میکنم و هنوز که هنوزه لذت و هیجانی که پاندول شدن بهم میده رو هر دفعه از دفعه قبل بیشتره واقعا خیلی خوبه که من این ورزش رو انتخاب کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.