ماکسیم گورکی درباره مفهوم واقعی زندگی چه می گوید؟

قبلا درباره تلاش و پشتکار زیاد نوشته ام وقتی درباره موضوعی فکر می کنی یا دغدغه ات می شود و سعی می کنی آن را رعایت کنی دقتت هم نسبت ه آن موضوع در محیط اطراف بیشتر می شود و بیشتر آن جمله را در اطرافت می بینی و شاید هم چون در پی رشد و پیشرفت هستی این مسیر طبیعی پیش رفتن است.

ماکسیم گورکی داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و مقاله‌نویس انقلابی روس و از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی و نویسنده آثاری چون مادر، آدم بیکاره، ارباب، آرتامانوف‌ها (که در ایران به نام تجارت آرتامانوف معروف است) و استادان زندگی درباره مفهوم واقعی زندگی و تلاش اینگونه می گوید.

نباید برای خوشبختی کوشش کرد احتیاجی به خوشبختی نیست! معنای زندگی در خوشبختی نیست و رضامندی از خود، انسان را ارضا نمی کند زیرا بدون شک، مقام انسان خیلی والاتر از این هاست.

مفهوم واقعی زندگی در زیبایی نیروی تلاش به سوی هدف است و هستی در هر لحظه باید هدفی بس عالی داشته باشد این امر ممکن است ولی نه در چهارچوب کهنه و فرسوده زندگی که در آن همه چیز تا این اندازه محدود شده و آزادی روح و فکر انسان در تنگنا قرار گرفته است.

به نظرم آدمهایی چون ماکسیم گورکی خود مفهوم تلاش و کوشش را به خوبی درک کرده اند و لذت تجربه آن را هم چشیده اند که اینهمه روی آن تاکید کرده اند و چنانچه ما هم مسیر تلاش و پشتکار را انتخاب کرده ایم در این مسیر با آدمهای اینچنینی که می توانند الهام بخش ما باشند برخورد خواهیم کرد.

ما به دنیا آمده ایم که پشتکار داشته باشیم؟

جملاتی درباره پشتکار

پدر و مادر عزیز! تلاش و پشتکار آموختنی اند.

چرا تلاش و پشتکار مدل ذهنی ما ایرانیان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.