یه پیشنهاد: متمم عیدی بدین

متمم

در زندگی ام مسیرهای متفاوتی را پیموده ام اما هیچگاه اینقدر مطمئن نبوده ام که مسیری که در متمم طی کرده ام بهترین مسیر است.

حس میکنم نقطه ایکه امروز در آن ایستاده ام یکی از بهترین نقطه های زندگی ام می باشد شاید دستاورد بیرونی که آن را بخواهم به عنوان محصول یا نمونه به دیگران نشان بدهم در دسترسم نباشد اما پیشرفت های شغلی، شخصی، تغییرات مفید رفتاری و حس و حال خوبی که امروز تجربه می کنم همه و همه به طور مستقیم یا غیر مستقیم از متمم و شاگردی محمدرضا شعبانعلی است.

امروز بزرگترین دستاورد من یک دستاورد درونی است شخصیتی که روز به روز در حال ساختنش هستم و به وضوح استحکام و قدرتش را حس می کنم ضعف هایی که تا یکی دو سال پیش یا حتی چندماه پیش بوده اند و امروز  برطرف شده اند .

شخصیتی که البته ریشه اش و بن مایه اش درون خانواده ای شکل گرفته که احترام و صداقت و تعهد را به من آموخته و من با این ته مایه ها شخصیتم را بهبود بخشیدم، قدرت آموزش پذیری بالا و قبول ضعف هایم که گاه با تلخی و حال خرابی های چند روزه همراه بوده در ساختن این شخصیت به من کمک کرده امروز توانی را کسب کرده ام که حالا می توانم بگویم چه می خواهم و چه نمی خواهم.

هدیه بزرگ متمم برای من یک قدرت درونی است که ثمره آن استقلال و متکی بودن به خود است، ایمان و اطمینان به خود، شادی و شادمانی و رضایت درونی است از اینکه هر سال که خودم را با پارسال مقایسه می کنم راضی ترم.

متمم نقطه عطفی در زندگی من بوده  من شخصیتم و زندگی ام را با متمم ذره ذره و آهسته و پیوسته از سال ۹۲ ساخته ام.

امروز که بعضی از ثمرات این دوره چهار ساله را می بینم به خودم یادآوری می کنم همه آن ذره هاست که امروز به دریایی پیوسته تبدیل شده مبادا آن ذره ها و متمم را از یاد ببرم اگر امروز می توانم در یک جلسه اداری در خصوص هر موضوعی اظهارنظر کنم نتیجه مطالعات روزانه متمم و کتابهایی است که متمم معرفی کرده انگار بذر متمم در من در حال گل دادن است و عطر این گل را با تمام وجود حس میکنم.

ما نمی توانیم تمام جزییات مسیر خود بالا و پایین هایش و حس و حالی را که داشته ایم به دیگران به آنهایی که خیلی دوستشان داریم و رشد و پیشرفت شان برایمان مهم است بگوییم اصلا ممکن است زده شوند اما می توانیم آنها را به این مسیر دعوت کنیم.

تصمیم من در این راه هدیه اکانت متمم به عنوان عیدی ۹۷ به کسانی است که دوستشان دارم و فعلا اولین عیدی را به کسی که رشد و پیشرفتش برایم مهم است و می دانم قابلیت و لیاقت این رشد را دارد هدیه می دهم.

فکر میکنم بهتر است اگر این هدیه را به کسی خواستیم بدهیم در کنارش توصیه های لازم را هم بدهیم اشتباهاتی را که خود داشته ایم به او متذکر شویم و در کنارش باشیم می توانیم کارهای زیر را در صورت امکان انجام دهیم:

۱-    از او گزارش هفتگی و ماهانه بگیریم.

۲-    درسهایی را که برای شروع بهتر است بخواند یادآوری کنیم. درسهایی مانند

مهارت یادگیری

برنامه ریزی برای توسعه مهارتهای فردی

استعدادیابی

مهارت تصمیم گیری و…

البته با توجه به موقعیت و وضیت او می توانیم درس های دیگری هم پیشنهاد دهیم.

شما عیدی چی میدین؟

می توانید در این طرح با من همراه شوید.

 

8 دیدگاه برای “یه پیشنهاد: متمم عیدی بدین

  1. من چند بار این کار رو کردم و اون افراد اشتیاقی نشون ندادند. حس کردم یک منبع ارزشمند رو مجانی به دست آوردن و قدرش رو ندونستن. شاید هدیه فایل های صوتی متمم حداقل در آنها این کنجکاوی را ایجاد کند که گوینده کیست و متمم چیست؟ من احتمالا فایل های حرفه ای گری و اقتصاد توجه رو هدیه بدم.

    1. ممنون نیلوفر عزیز که در این طرح منو همراهی می کنی می فهمم چی میگی من افرادی رو انتخاب کردم که میتونم روشون اعمال قدرت کنم و مجبورشون کنم به خوندن( کمی شوخی، تازه تئوری انتخاب رو تموم کردم نباید ازین حرفها بزنم ولی گاهی لازمه) ولی کسانی رو که مطمئنم و ازشون شناخت دارم و میدونم متمم به دردشون میخوره و هزار و یک دلیل دیگه.

    2. سلام‌ نیلوفر جان.
      من تا به حال هدیه نداده بودم، ولی بوده که معرفی کرده باشم و آنها هم متممی شده باشن. و حتی فایل های صوتی رو خریده باشن.
      این هم پیشنهاد جالب و قابل توجهی هست که فایل صوتی هدیه بدیم.

      و البته این رو هم باید در نظر داشت که وقتی اکانت برای یک نفر هدیه میدی، داری یه نگرش رو در فضای مجازی هدیه میدی؛‌ مثل کارت کتابخانه. این هدیه دادن نگرش هم برای خودش میتونه مبارک باشه.

  2. سلام معصومه جان.
    من هم یک متممی هستم.
    ایده و پیشنهادت عالی بود.
    مرسی
    من هم همین کار رو خواهم کرد.
    ممنون از متمم که ماها رو با هم آشنا میکنه.

    1. سلام
      چه خوب حتما سعی کنید همراه اون آدمها هم باشین و در قبال لطفی که میکنین ازشون گزارش کار بخواین.

  3. باز هم سلام دوست خوب.
    درسته. اینکه همراهشون باشیم.
    واقعن چه کار والایی میکنی. راستش من نمیدونم چطوری باید باهاشون پیگیر باشم و گزارش بگیرم. مثلا شاید بشه بگیم که یه سری کارگاه هست یکیشو انتخاب کنه و ادامه بده و برای انگیزه ی ادامه بگیم حتی ماه بعد رو هم هدیه تمدید میکنیم براش‌‌. ولی میدونی مورد من چیه؟ آخه هدیه رو بخوای هی توضیح بدی یه جوریه. البته مطمئنا شما به اهل‌ش میدی و شناسایی میکنی‌‌. منم احتمالا به پسرخاله م که تازه درس‌ش تموم شده بدم. چون میدونم هم به دردش میخوره هم واقعن با جناب محمدرضا شعبانعلی و تیم متمم و بچه های متمم آشنا بشه یه دنیاست.
    .
    راستی من امروز از سمت سرور، وبلاگم یک ساعتی قطع بود‌. اگه اومده بودی و با قطعی مواجه شدی، عذر خواهی‌.
    سال عااالی رو برات آرزومندم دوست متممی.

    1. ممنون از شما دوست خوب متممی
      منم سال خوبی رو برات آرزومندم من فکر میکنم درس مهارت یادگیری پایه ای هست و همچنین توسعه مهارتهای فردی که لینکشون تو متن هست.
      موفق باشی

  4. البته معصومه جون باید کاملا راجع به متمم براشون توضیح بدی و چون خیلی ها برا اولین بارسایت متمم رو بازدید می کنند خوب متوجه نميشن برا همین میشه یه مقاله خوب راجع به اون نوشت ؛ مثلا چطور متمم رو بخونیم و متشکل از چه پنل هایی . در واقع یک دمو رو براش ترسیم بکنی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.