من نویسی تیر

ا تیر ۹۸

تابستان در راه 

امروز با خودم فکر می کردم چرا ما باید درک نکنیم امروز اولین روز تابستونه، چرا راحت از کنار این تغییر تحولهای طبیعت بگذریم و البته دلیلش اینه که راحت از کنار تغییر و تحولات درونی خودمون می گذریم چرا نباید کاری کنیم که واقعا بفهمیم تابستون شروع شده و درکش کنیم و از این گذر زمان لذت ببریم با یه اتفاق کوچیک مثلا حتی خریدن مقداری میوه این فصل گیلاس آلبالو و گوجه سبز و از این حرفها با نوشیدن یه تخم شربتی و آبلیمو و زعفران خنک تو یه ظهر عرق ریزان تابستونی یا خوردن یه قارچ هندونه شبهای دورهمی تابستونی خلاصه به هر طریقی باید بفهمیم بیرون چه خبره؟

البته زمانی این چیزها به نظرم برامون مهم باشه که تا حدی فهمیده باشیم درونمون چه خبره و به سطحی از خودآگاهی رسیده باشیم و فهمیده باشیم باید به استقبال زندگی و لحظه لحظه اش رفت چه به میل ما نباشه چه باشه پس تابستون رو با تمام گرمی و مهربونی اش در آغوش بکشید و برا به آغوش کشیدنش هم بد نیست آیینی داشته باشین یه دور همی نمی دونم هر چیزی…

ایام به کام

۵تیر ۹۸

دیگران در مورد من چگونه فکر می کنند؟

اگر به گذشته خود نگاه کنیم زمان زیادی از زندگی ما صرف این مساله شده که دیگران در مورد ما چگونه فکر می کنند و دائما نگران تصویری بوده ایم که دیگران از ما در ذهن خود دارند.

,واقعیت این است انسانها در موقعیت ها و حالات مختلف قرار می گیرند و بسته به آن حالات و موقعیتها و حتی میزان رشد و تغییر و درکشان از زندگی در مورد یکدیگر قضاوت میکنند ما چگونه میتوانیم در پی ساختن و یا تثبیت این جهان متغیر باشیم. با هر قدمی در این راه در واقع از خودمان دور میشویم از افکار و احساسات خودمان دور میشویم خودی که بیشترین نیاز را به ما دارد. بهتراست دست از این نگرانی برداریم که

دیگران درباره من چگونه فکر میکنند؟

وقتی مدیریت و کنترل ذهن خودمان اینقدر سخت به نظر می رسد چگونه میتوانیم ذهن دیگران را کنترل و مدیریت کنیم.

ایام به کام

۶ تیر ۹۸
یکی بیاید و مرا خوشبخت کند.

آیا در زندگی مان قدردان آدمهایی هستیم که دلمان را شکستند اما راه را به ما نشان دادند. ناخواسته یا خواسته خودمان را به مانشان دادند.

وقتی تمام حواس و نیرو و انرژی ما صرف دیگران شد و فکر کردیم آنها میتوانند ما را خوشبخت کنند در حالی که انسان شاید فقط بتواند خودش را خوشبخت کند آنهم شاید.
به نظرم روزی که در ذهن دختران این اصل را نهادینه کردند که قرار است مردی بیاید و آنها را خوشبخت کند بدترین آفت را به ذهن ما زدند آفتی که در تمام رابطه های ما ریشه دواند و مسئولیت خوشبخت بودن را از ما گرفت. دختران ما هنوز هم منتظرند کسی بیاید و آنها را خوشبخت کند.

ایام به کام

۷ تیرماه ۹۸

تصمیمات ما مهم اند

تا بحال چقدر تصمیمات خود را ردیابی کرده اید تا بتواند آثار و نتایج آنها را در زندگی تان و حتی زندگی دیگران ببینید.، مثلا خواندن یک کتاب چه اثری بر زندگی شما گذاشته و چه اثری بر زندگی دیگران.

واقعیت این است تصمیمات ما مهم اند، درست است تصمیم را شخص ما درباره خودش می گیرد اما اگر به ردپای تصمیم هایمان نگاه کنیم می بینیم تاثیراتی بر زندگی دیگران هم داشته اند وقتی من یک کتاب می خوانم و برای من یادگیری دارد و موجب اصلاح رفتار من با دیگران می شود و حتی سعی می کنم آن رفتار خوب را در اطرافیانم رواج دهم و در ادامه دیگران نیز این کار ر ا انجام دهند و این روند همچنان ادامه یابد. (کمی به زندگی خود نگاه کنید ببینید کجا چنین روندی را داشته اید؟)

تمام حرف من این است تصمیمات ما مهم هستند حواسمان به تصمیماتی که میگیریم باشد.

ایام به کام

۸ تیرماه ۹۸

آدمهایی که به محتوا اصالت می دهند.

وقتی کنار آدمهایی که سرشان به تنشان می ارزد قرار میگیری آدمهایی که به هر دلیل بزرگ هستند و زندگی شان سراسر بزرگی و عظمت سازندگی و خلاقیت و تلاش و پشتکار بوده، شور وشعفی فراوان انسان را در برمی گیرد
آدمهایی که هم برای خود بوده اند هم برای دیگران
سخت است حتی اینکه برای خود خوب باشی و از آن سخت تر اینکه آنقدر خوب باشی که تلالو خوبی ات زندگی دیگران را در نور غرق کند.

باید بزرگی ات آنقدر بزرگ باشد که ازخودت فراتر بروی سرریز کنی و دیگران را هم از وجود خودت سیراب کنی.
نگاه کردن به اینگونه آدمها  معنای خوبی به زندگی خالی ما هم می دهد.
من گاهگاهی در زندگی ام سعادت این را داشته ام که در کنار انسانهایی اینگونه قراربگیرم.
به خودت هم امیدوار می شوی به نسل انسان به قدرتی که یک انسان میتواند داشته باشد دیگر دلت از حقارت انسانهای کوچک نمیگیرد اینجا دقیقا نقطه خوبی است برای تجربه امید و امیدواری و تلاش.
جایی که کلمات هم کم می آورند و محتوا با تمام تولیداتش مبهوت می ماند که با چه سبکی از سر و تن ارزشمند آدمهایی که سرشان و تنشان می ارزد بنویسد.
کسانی که خود به محتوا اصالت می دهند چیزی که رویای ماست واقعیت زندگی آنهاست.
ایام به کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.