درباره من

این آخرین نسخه از من است و در حال بهبود و ارتقا می باشد.

من معصومه شیخ مرادی متولد بیستم بهمن سال ۱۳۶۱ از ایلام هستم.

تا مقطع کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی خوانده ام و حدود سه سال هم ریاضی تدریس کرده ام الان دیگر تدریس نمی کنم. یکی از دلایل من برای انتخاب ریاضی این بود که چالش و سختی از معیارهای من در تصمیم گیری هستند. البته بعدها فهمیدم علوم انسانی چالش برانگیزترند. به روانشناسی علاقمندم.

 همیشه دوست داشتم ریاضی رو به علوم انسانی ربط بدم و آن رو تبدیل به یه چیز کاربردی کنم به همین خاطر پایان نامه ام ارزیابی شعب بیمه بود که کار بسیار سختی بود چون با اعداد واقعی باید کار می کردم و گاهی مدلهای ریاضی هنگ می کردند. گرایش من تحقیق در عملیات و پایان نامه ام تحلیل پوششی داده ها DEA بود الان دو سه سالی میشه ارتباطم با ریاضی کم شده. نمی دانم شاید بعدها دوباره به سمتش برگشتم.

حدود شش سال می شود که کارمند هستم و در حوزه های منابع انسانی و طرح و برنامه کار کرده ام . روزهای اول که وارد کار شدم  ناخودآگاه با خودم گفتم من باید فلان پست جای فلان آقا باشم الان حدود سه سال است آنجام.

از علاقمندی های من ادبیات و شعر بوده و یک کتاب غزل هم با نام اشک ماهی ها چاپ کرده ام. الان هم شعر را خیلی دوست دارم فرصت خیال انگیزی و عشق ورزی و بی خیالی و لذت های بی شمار… جشنواره های زیادی هم شرکت کرده ام و برگزیده شده ام که البته الان چندان برایم اهمیتی ندارند.

از علاقمندی های دیگرم پینگ پونگ، کوهنوردی، سنگنوردی و سفر هست که کمابیش به چز پینگ پونگ آنها را ادامه می دهم. کلا حرکت را دوست دارم البته توان این را هم دارم که روزها و ماهها یک جا بنشینم و فقط کتاب بخوانم. آلن دوباتن در کتاب جستارهایی در باب عشق از زبان پاسکال میگوید:« تمام بدبختی بشر ناشی از عدم قابلیت تنها ماندن در اتاقش است»

این روزها دغدغه اصلی من مطالعه است و خودکاوی و خودشناسی که به قول استاد ملکیان منجر به خودشکوفایی می شود.

علاقه دیگری که منجر به ایجاد سایت شد نوشتن است. در هر نوشته ای تکه ای از خودم را کشف می کنم من عاشق اینگونه خلق کردنم. دغدغه اصلی در این سایت نیز خودکاوی خودشناسی و خودشکوفایی است.

و مباحثی که در زیرمجموعه این سه مبحث می آیند بیشتر حول توسعه مهارت های فردی می چرخند.

من در این وبلاگ در حال تجربه کردن هستم و بسیار مشتاق به تولید محتوا آن هم تولید محتوای خلاقانه، چیزی که باعث تمایز من با دیگران شود.

اطرافیانم تا حدودی من را فردی خلاق می دانند و این که خوب تحلیل می کنم و گاهی اوقات هم توان پیش بینی و حدس و گمان دارم. در نوشتن هایم گاهی اوقات از طنز هم استفاده می کنم. 

از ویژگی ها ی شخصیتی ام باید بگویم فردی درونگرا با مرکز کنترل درونی هستم. توی آزمون شخصیت شناسی MBTI  هم تایپ INTP بودم. توان مدیریتی نسبتا خوبی دارم و می توانم کارها رو پیش ببرم. و تجربه های کوتاه مدت خوبی در این زمینه داشته ام.

زندگی ام مدام در حال تغییر و بهبود و کشف چیزهای جدید در خودم هست و کاری با دیگران ندارم.

دوستی هایم خیلی بده بستانی نیستند شاید کاری برای دیگران انجام دهم بی آنکه حتی یک ذره امیدی به بازگشت داشته باشم و دوست دارم دیگران هم با من اینگونه رفتار کنند. اگر حال و حوصله داشته باشم تخصص خوبی در خوب کردن حال دیگران دارم. دوست هایم این را می گویند و تا حدی آدم تاثیرگذاری هستم.

و البته در زندگی ام بهترین دوستی ها را تجربه کرده ام دوستی های بی دلیل و بی دریغ.

بسیار خوش شانس هستم از اینکه انسانهای بزرگی را در زندگی ام ملاقات کرده ام که در زندگی ام تاثیر گزار بوده اند و مسیر زندگی ام را تغییر داده اند یکی از آنها محمدرضا شعبانعلی ست.

زندگی ام معمولی نبوده و فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده ام و بی هوا خودم را به دل مشکلات زده ام و اشتباه هم زیاد داشته ام همه اینها به این خاطر بوده که ترس جایی در زندگی ام نداشته اما الان گاهی اوقات دوست دارم تجربه اش کنم شاید به قول یکی از دوستانم این از عوارض سن هست.

بیشتر اوقات بسیار خونسرد از کنار همه چیز گذشته ام.

یاد گرفته ام چیزی به اسم مشکل نشناسم هر چیزی هست زندگی ست.

تک بیتی که همیشه توی ذهنم می آید این است.

دلم گرفته برایت ولی اجازه ندارم    از نسیم و پرنده سراغی از تو بگیرم.

از بهروز یاسمی

نمی دانم چرا؟

در روابطم کمی خجالتی هستم و رودربایستی دارم و ممکن است چیزی بخواهم ولی آن را نگویم یا چیزی ناراحتم کند و هیچی نگویم و همه اش را درون خودم بریزم و بعد یکدفعه منفجر شوم و تیر و ترکشش به دیگران هم بخورد. البته الان در حال بهبود هستم. (بزرگترین ایراد من همین است.)

کمال طلب هستم و البته الان در حال بهبود

بنا به دلایلی اهل رقابت نبوده ام اما الان فکر می کنم گاهی لازم است رقابت کنیم هم با دیگران هم با گذشته خود.

به نظر خودم قدرت جنگجویی ام در رسیدن به اهداف ضعیف هست این البته از بی خیالی و خونسردی ام نشات می گیرد و باز البته در حال بهبود هستم چون بعضی چیزها ارزشش را دارند که برایشان بجنگی.

در کارم بسیار جدی هستم و به هیچ وجه کوتاهی در کار را از خودم نمی پذیرم.

همانطور که قبلا هم گفته ام:

تمام هدف من از خواندن، نوشتن  و هرگونه امور روزمره رسیدن به زندگی آگاهانه است.