تصمیمات آسیب زا

دلایل وجود بسیاری از مشکلات در سطح دنیا تصمیمات آسیب زایی است که حکومت ها و افرادی که در راس آنها قرار میگیرند. تصمیماتی که نه به خود آنها بلکه به سایر افراد آسیب می زند البته ممکن است خود آنها هم به نوعی درگیر این آسیب زایی بشوند.

خودخواهی حکومت ها و افراد باعث می شود چیزی بیشتر از حق و تلاش خود را بخواهند و این میزان بیشتر منجر به رخ دادن بسیاری از مشکلات می شود و اینگونه است که هر ساله در نقطه ای از جهان شاهد جنگ هستیم و ظاهرا این قصه پایانی ندارد.

اما در سطح تصمیمات شخصی هم این آسیب زایی وجود دارد ما گاهی تصمیماتی می گیریم که دیگران هم درگیر تصمیم ما میشوند و آسیب می بینند.

همین قضیه و وجود چنین تصمیماتی در زندگی خودم و اطرافیان باعث شد معیاری برای تصمیماتم بگذارم که در گذشته کمتر به آن توجه کرده ام اینکه در تصمیماتی که می گیرم مواظب باشم آسیبی به دیگران نزنم کسانی که واقعا هیچ گناه و تقصیری متوجه آنها نیست.

این تصمیم نه حتما یک تصمیم انسانی ست که هست، بلکه برای من بیشتر یک تصمیم حرفه ای است چون میزان درگیری ام را با محیط اطراف کاهش می دهد و زمان و انرژی بیشتری برای رسیدگی به زندگی خودم دارم .

بهتر است قبل از اینکه خودمان یا دیگران مجبور شوند هزینه برخی تصمیمیات و رفتارهای آسیب زایمان را بپردازند از آنها پیشگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.