بی پدر و مادری

گاهی اوقات در ارتباطهای خانوادگی یا دوستانه بسیاری از پدر و مادرها را میبینم که می پرسند با نوجوانمان چکار کنیم؟  طوری درباره او حرف میزنند انگار یک عضو زائد مزاحم یا دردسر ساز است. از صحبتهایشان آنطور بر می آید که لازم می دانند نوجوانشان تغییر کند بنا بر  مطالعات اندکی که در این زمینه دارم خودم را متخصص نمیدانم که اظهارنظر کنم اما چند نکته را خطاب به این پدر و مادرها دوست داشتم بیان کنم.

کسی که باید تغییر کنه و اصلاح بشه خود شمایید واقعیت اینه قرار نیست یه نوجوان صالح از آسمان برای شما به زمین نازل بشه شما هم با خیال راحت به زندگیتون ادامه بدین زندگی پیچیده تر از اونی هست که فکر میکنین نوجوان شما دستپخت شماست آیینه اعمال و رفتار شما مشکل اینه شما از روبرو شدن با خودتون میترسین.

نوجوان

کسی که باید رشد کنه تغییر کنه و اصلاح بشه شمایید خوب چطور؟ برید بپرسید، مطالعه کنید، سرچ کنید از دیگران کمک بگیرید حتما راههایی برای این کار وجود داره. همونقدر که برای خریدن یه لباس یا یه یخچال وقت میزارید برای این کار هم وقت بزارین تربیت مناسب فرزند برای ادامه حیات مفید شما ضروری تر از یخچاله اگر نمیتونید لااقل زحمت نکشید و بچه به دنیا نیارین.

من مطمئنم شما حاضرید برای اضافه شدن صد هزار تومن به حقوق چند ده میلیونی ماهانه تون ساعتها وقت بزارید پولی که شاید اصلا نیازی به اون ندارین اما حاضر نیستید برای رشد شخصیت خود و نوجوانتون وقت بزارین این رو واقعا مشاهده کردم که میگم. اگه اینجا هزینه نکنین بعدها مجبورید هم هزینه مالی بدین و هم هزینه روحی و روانی.

حتی اگه قراره کسی پیش روانشناس بره این خود شمایید که باید برید و نحوه تربیت درست رو یاد بگیرین شما زمانی رو که باید برای رشد خودتون و ساختن یه شخصیت سالم و یه ذهن رشدیافته میزاشتین نزاشتین برای همینه امروز به مشکل برخوردین بهتره روی خودتون کار کنین اولویت با شماست بچه تون هم در کنار رشد شما به خوبی رشد میکنه فقط باهاش مهربون باشین اونها بیشتر از هر چیزی به صمیمیت و داشتن یه رابطه خوب با شما نیاز دارن.

رابطه هایی که در آنها خودمان نیستیم محکوم به شکستند

چقدر برای احساساتمان اهمیت قائل هستیم؟

خودشناسی: داستان من و مدل شخصیت شناسی MBTI

اصل دردناک پذیرش تفاوت ها

مهم ترین گام خودشناسی

خودشناسی و استعاده پاندای کونگ فو کار

پدر و مادر عزیز تلاش و پشتکار آموختن اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.