ابهام

چگونه در آغوش ابهام زندگی کنیم؟

این روزها ابهام زیادی را در زندگی ام تجربه می کنم البته که خود زندگی مملو از ابهام هست و ما اصلا هر روز در هوای مه آلودی زندگی میکنیم که خود هم آن را نمی بینیم قدم برداشتن فکر کردن و تصمیم گرفتن و به نتیجه رسیدن در این دنیا واقعا سخت به نظر می رسد تشخیص اینکه کدامین مدل برای زندگی ات مفید و یا غیر مفید هست به مراتب سخت به نظر می رسد گاهی فکر میکنم نباید این دنیای پرابهام را خیلی جدی بگیریم و برایش نقشه و طرح و استراتژی بچینیم . لحظه ها را دریابیم.
به هر حال هر کس به فراخور حالش باید چاره ای بیاندیشد من نهایتا به این توصیه نسیم طالب رسیدم و فکر میکنم در حال حاضر و فعلا حداقل تا چندماه دیگر می تواند کارم را راه بیاندازد و اموراتم را بگذرانم:
بدگمان بودن پرزحمت و پرهزینه است. بهتر است در مورد موضوعاتی که پیامدهای بزرگی دارند شکاک باشیم و در موارد کوچک و زیباشناختانه زندگی، ناقص، احمقانه و انسان بمانیم.
تصمیم گرفتم در بخش های زیادی از زندگی ام شلنگ تخته و شادمان و در لحظه باشم و تنها یکی دو مورد را جدی بگیرم و زندگی ام را پیش ببرم فکر میکنم مغزم هم تمایل ندارد این همه آن را وارد ابهام کنم و به تحلیل و ارزیابی وادارش کنم جسم را که دیگر هیچ. و اینگونه در فضای پرابهام زندگی قدم بزنم انتخاب من این است.
شما چطور؟

3 دیدگاه برای “چگونه در آغوش ابهام زندگی کنیم؟

  1. معصومه
    اگه اشتباه نکنم توی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم هم به این موضوع اشاره شده بود که ما نمی تونیم جواب بعضی از سوالات رو پیدا کنیم و قراره که با همین ابهامات زندگی مونو طی کنیم پس بهتره در برابر ابهام پذیرش داشته باشیم(البته من نقل به مضمون کردم و جمله ی اصلی توی ذهنم نیست)

    منم قبلا خیلی اهل تجزیه و تحلیل مسائل مختلف بودم و از رها کردن شون می ترسیدم ولی اخیرا دارم یاد می گیرم اصلا وقتم رو صرف فکر کردن به مسائلی که قابل حل نیستند نکنم .همون مسائلی که فقط باید هضم شون کرد نه حل

    1. ممنون ساجده جان بابت یادآوری ات منم تقریبا به همین ایده تو رسیدم اما هر بار یه موضوع چالشی پیش میاد یکی دو روز درگیرش میشم ذهنم رو خسته می کنه و بعد میفمم این خیلی جواب نداره بهتره رهاش کنم.

  2. سلام
    واقعا موافقم که باید برخی جنبه های زندگی رو رها کرد و سخت نگرفت
    در مورد شخصیت هایی که میخوان همه چیز رو تحت نظر داشته باشن
    همه چیز رو کنترل کنند و به همه چیز مسلط باشند خیلی سخته و واقعا نیاز به تمرین داره
    و گاهی هم کمک گرفتن از یه راه بلد
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.