پومودورو

تکنیک پومودورو و زیستن در زمان حال

در پست قبلی نوشتم که مدتی است بهتر از قبل در زمان حال هستم، دوره های کوه درمانی و زیستن در زمان حال یکی از تکنیک هایی است که به من کمک می کند در زمان حال بودن را به خوبی تجربه کنم تکنیک دیگر که در سایت متمم با آن آشنا شدم تکنیک پومودورو است که مدتهاست برای افزایش تمرکز و بهره وری در کارهایم از آن استفاده می کنم، چند وقتی است فهمیده ام این تکنیک روش خوبی برای زیستن در زمان حال است.

پومودورو نرم افزاری است که به شما کمک می کند زمان کاری خود را به مقاطع زمانی کوتاه مثلا سی دقیقه تقسیم کنید و در بین سی دقیقه ها هم دقایقی به استراحت بپردازید. با تنظیم آن بعد از اتمام سی دقیقه با یک آلارم شما را باخبر می کند که به استراحت بپردازید، توضیحات بیشتر آن را می توانید در سایت متمم بخوانید.

برای من این تکنیک نه تنها باعث بهره وری و مدیریت زمان شده بلکه به زیستن در زمان حال من کمک کرده در آن سی دقیقه ای که به کار خاصی مشغول هستم تمام تمرکزم روی آن کار قرار می گیرد چون فکر می کنم زمانم محدود است و در آن سی دقیقه باید بتوانم کار را به اتمام برسانم بنابراین خیلی کم پیش می آید به چیز دیگری فکر کنم و اگر حواسم پرت شود در حد ثانیه خواهد بود که آن هم روزهای اولی بود که از این نرم افزار استفاده کرده ام.

پومودورو نرم افزار محبوب من است در پایان روز میزان فعالیت و در زمان حال بودن من را به من یادآوری می کند خیلی ها از این نرم افزار استفاده می کنند و آن را توصیه می کنند از جمله دنیل پینک، استفاده از آن را به شما پیشنهاد می کنم.

آلن دو باتن چگونه درباره زمان حال می گوید؟بخش اول، انتظار صبح، دلهره در زمان حال و خاطرات دلپذیر در شب، آلن دو باتن: بخش دوم، چرا در زمان حال نیستیم پس کجاییم؟، قابلیت زیستن در زمان حال و سیلی زدن،  جایی باید دست از گذشته بکشی، چرا باید هم اکنون اینجا باشیم؟، شاد بودن : چگونه به تولید شادمانی در جهان بپردازیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.