وبلاگ نویسی عنصری مهم برای بازیابی خلاقیت

در ادامه پست قبلی و دغدغه ام برای یادگیری در زمینه تولید محتوا قسمت دوم را اختصاص داده ام به اینکه:

وبلاگ نویسی چگونه خلاقیت را در ما زنده می کند؟

من اعتقاد دارم وبلاگ نویسی عنصر مهمی در بازیابی خلاقیت است. من فکر می کنم همه ما انسانهای خلاقی هستیم چون آفریننده خلاقی داریم اما بنا به دلایلی این خلاقیت در ما مرده است و نیاز به بازیابی آن داریم.

در مدت کوتاهی که وبلاگ نویسی را به طور جدی دنبال می کنم احساس می کنم خلاقیتم بیشتر شده در زیر به برخی از دلایل آن اشاره می کنم:

  • وقتی وبلاک می نویسی، حلقه دوستانت وبلاگ نویس ها هستند کسانی که حرفه ای می نویسند هر کدام از آنها بسیاری از دغدغه هایی را که داشته ای در تو زنده می کنند و به تو یادآوری می کنند در واقع هر کدام تکه ای از فراموش شده هایت را به یادت می آورند،  اینها خلاقیت را و متفاوت بودن  را و جور دیگر نوشتن را در تو زنده می کند.
  • وقتی وبلاگ نویسی می کنی بازخوردها تو را غافلگیر می کنند مخاطبانت با کامنت هایشان بسیاری از مسیرها را به تو نشان می دهند با آنها هم تجربگی می کنی حتی گاهی اوقات شاهد حسرت ها و آرزوها و ناگفته ها و نانوشته هایشان هستی همه اینها خلاقیت تو را افزایش می دهد که به شکل های مختلف در وبلاگت نمود پیدا می کند.
  • وبلاگ نویسی ذهنت را به یک گیرنده قوی تبدیل می کند راه رفتن تو در خیابان با دیگران فرق می کند تابلوها، آدم ها و حرف ها برای تو جور دیگری تفسیر می شوند و همه اینها باعث خلاقیت تو و خلق دیگرگونه ها می شود.
  • وبلاگ نویسی روز به روز تو را بهتر می کند اینکه منسجم فکر کنی، از پراکنده گویی دوری کنی، ربط ها و رابط ها را پیدا کنی و این قدرتی است که باعث ایجاد خلاقیت می شود.
  • وبلاگ نویسی وسواس خوبی را در تو ایجاد می کند یک وسواس مثبت در انتخاب کلمات، انتخاب تیترها و نوع جمله بندی ها، برای من بارها اتفاق افتاده است که بارها نوشته ام را خوانده ام و هر بار نوع جمله بندی و کلمات را تغییر داده ام یادم نمی آید یک مطلب را به همان شکل اول انتشار داده باشم، این وسواس زیبا ما را خلاق می کند.
  • در واقع وبلاگ نویسی باعث ارتباط نزدیک ما با کلمات می شود انگار بعضی از کلمات را دوباره کشف می کنیم. و مهمتر از همه اینکه وبلاگ نویسی ما را به نوشتن وادار می کند و نوشتن ما را خلاق می کند.

4 دیدگاه برای “وبلاگ نویسی عنصری مهم برای بازیابی خلاقیت

    1. سلام ممنون از حضورتون حتما می خونم خوشحالم شما هم در این زمینه نوشتین. سایت خوبتون رو دیدم و بیشتر می خونمش . راستی شما از دوستان متممی ما هستین؟

      1. سلام. بله، منتها زیاد در متمم فعال نیستم؛ باید فعالیت‌مو بیشتر کنم… به‌خصوص در بخش تسلط کلامی که به درد وبلاگ‌نویسیم هم می‌خوره…
        ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.