مقصد واقعی خود تویی

تا حالا دیدین کسی عاشق دردهاش باشه؟
زیاد شنیدیم که: در مسیر رسیدن به موفقیت و هدف، مسیر مهم تر از هدفه.
هر چند این جمله کلیشه شده اما واقعا حرف درستیه وقتی به شکل جدی هدفگذاری می کنیم و به سمت هدف حرکت می کنیم یا به هر دلیلی در مسیر رفتن به سوی هدفیقرار میگیریم حتی ممکنه برحسب اتفاق و شانس.
این مسیر هست که خیلی چیزها رو به ما نشون میده دقیقا مثل وقتی که سفر میریم و جاده اس که با حرکت در اون منظره های زیبا و زیادی به ما نشون داده میشه کافیه ما فقط حرکت کنیم.
مسیر از ما یه آدم دیگه ای میسازه آدمی که حالا بلده درست تصمیم بگیره، بلده درست ارتباط بگیره، یاد گرفته که با چالش ها مبارزه کنه و با هر بادی به زمین نخوره، یاد گرفته که در طول مسیر چالش های زیادی وجود داره که اومدن اون رو مایوس کنن منحرف کنن و نسبت به هدفش بی توجه کنن اما اون مقاومت رو یاد گرفته و اصلا دیگه چالش براش معنا نداره و انگار چالش ها وحشی ترش می کنن و اصلا خودش منتظر چالش میشه و بدون چالش نمی تونه ادامه بده،  چالش در واقع خوراک فکری و حرکتش میشه، چون فهمیده از یه جایی به بعد دیگه بدون چالش نمی تونه رشد و حرکت کنه و ممکنه متوقف بشه دقیقا شبیه برنامه های بدنسازی که اگه میخوای عضله بسازی هر دفعه باید وزنه ات رو عوض کنی و سنگین ترش کنی و هر دفعه نسبت به دفعه قبل باید فشار بیشتری به خودت بیاری و با بدن درد بیشتری بری خونه و هیچ دردی هم از این لذت بخش تر واسه ورزشکار نیست.

تا حالا دیدید کسی با درد حال کنه برین از اونایی بپرسین که دارن به شکل حرفه ای ورزش می کنن و عاشق دردهاشون هستن. و شب و خواب دلچسب براشون اون شبی هست که با درد روی تختخواب میرن و از درد داد  و هوارشون به آسمون بلند میشه. این یعنی همون مسیر…
در واقع آدمی که از دل مسیر میاد بیرون یه آدم دیگه اس که حالا دیگه هدف و مقصد خیلی براش مفهومی نداره و حتی ممکنه در طول مسیر هدفش هم رشد کنه یعنی هدفش هم بزرگتر بشه و تغییر کنه،  چون گاهی اوقات در انتهای مسیر خودش بزرگتر از هدفش شده و قسمت خوشایند رسیدن به هدف همینه که تو دیگه اون آدم سابق نیستی با بدنی عضله ای با ذهنی قوی و قدرتمند در انتهای مسیر ایستادی و در واقع مقصد خود تویی یک خود جدید که بهش رسیدی همینه که چالش موفقیت رو لذت بخش می کنه و رسیدن به هدف رو دو چندان دلچسب و جذاب. در واقع شاید فلسفه هدفگذاری و رسیدن به هدف همین بوده هدف اصلی دستیابی به یک خود جدید بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.